Research and markets acaba de publicar (agost de 2022) l’informe Digital Printing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 (‘Mercat de la impressió digital: tendències globals de la indústria, quota, mida, creixement, oportunitat i previsió 2022-2027’).
Segons aquest estudi, la grandària del mercat mundial de la impressió digital va arribar als 25,21 milions de dòlars EUA el 2021. De cara al futur, s’espera que el mercat arribi als 38,75 milions de dòlars EUA el 2027, exhibint una taxa de creixement anual composta (TCAC -en anglès, CAGR-) del 7,43% durant el 2021-2027.
La impressió digital es refereix a la tècnica moderna que permet imprimir una imatge digital directament al suport d’impressió, generalment per mitjà d’una impressora de raig de tinta o una impressora làser. En la impressió digital es poden utilitzar materials de suport diversos, com el paper, el plàstic o la roba. En comparació amb els processos tradicionals d’impressió analògica, la impressió digital no requereix planxes d’impressió i ofereix una precisió, flexibilitat, durabilitat i rendibilitat millorades, alhora que requereix espais operatius mínims. A causa d’aquestes propietats, s’utilitza àmpliament per imprimir llibres, teixits, materials de màrqueting personalitzats, etc.
La impressió digital s’està adoptant en tots els sectors econòmics, mercès al fet que les tintes són cada vegada millors, els productes tenen més definició i els costos operatius són reduïts. Això, al seu torn, representa el factor clau que impulsa principalment el mercat cap al creixement. A més, l’àmplia utilització de la impressió digital en aplicacions de roba, automòbils, comerç electrònic, senyalització, mitjans de comunicació i anuncis, pancartes, banderes, etiquetes i envasos de productes estèticament atractius està actuant com un altre factor inductor del creixement.
A més, la inclinació canviant dels fabricants cap a la impressió digital respecte als mètodes d’impressió convencionals permet excloure diverses etapes de preimpressió entre els arxius i els béns finals i disminuir el malbaratament de recursos. Això, juntament amb l’escalada de preocupacions mediambientals entre els consumidors, han facilitat l’ús de tècniques d’impressió sostenibles.
Deixa un comentari