Manifest de l'AMIC sobre l'increment del preu del paper
L'Associació de Mitjans d'Informació i de Comunicació (AMIC), l'entitat referent que aplega 475 mitjans de premsa en paper i digital de tots els territoris de parla catalana, ha emès un comunicat (24 de gener de 2022) en què manifesta la "preocupació de tot el sector per l'increment desorbitat dels preus de les matèries primeres, especialment del paper que en només un any ha patit un increment que supera el 70%".
El comunicat continua, "aquest increment arriba després de gairebé dos anys de greu crisi sanitària, social i econòmica en què les empreses periodístiques, sobretot de proximitat, han hagut de treballar en condicions difícils, doblant els esforços per fer arribar informació constant a la ciutadania. I, per altra banda, han vist disminuir els seus ingressos publicitaris pel fet que els seus anunciants naturals; comerç, restauració i empreses de serveis, també pateixen una situació econòmica molt difícil".
I finalitza: "Una pujada que afegida a la resta de costos com els de l'energia, perjudica greument el sector de periòdics, la majoria de distribució gratuïta; increments impossibles d’aplicar als nostres anunciants. L'Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, a banda de manifestar aquest malestar i fer una crida a la indústria paperera perquè moderi aquests augments difícils d'assumir, demana per part de la ciutadania i de les empreses anunciants, que es valori un producte que des de les diverses empreses editorials, distribuïm com a element de servei informatiu, de cohesió i d'arrelament ciutadà".
Els fabricants de paper
Pel que fa a la patronal del paper de l'Estat espanyol ASPAPEL, l'1 de febrer de 2021 opinava que "el sector del paper ha evolucionat a bon ritme car la seva producció només ha caigut un 3%". El paper higiènic i sanitari ha patit al final un increment del 3,2% de vendes, només superat pel cartró ondulat (4,8%), aquell que s'utilitza per empaquetar. Carlos Reinoso, director general d'ASPAPEL, però, sosté que les bones dades d'alguns subsectors "emmascaren" altres, com el del paper d'impressió, que ha continuat caient a un ritme del 30%. Aquesta tendència es va mantenir durant tot l'any 2021.
Deixa un comentari