El grup editorial Hachette anuncia una nova estratègia de reducció d’emissions de carboni
Hachette Livre ha emès un comunicat (21/12/2022) en què es proposa reduir el 30% les emissions de carboni per al 2030. Batejada com “Estratègia 30/30”, l’objectiu del grup és reduir les emissions anuals un 2,5% reconfigurant les seves operacions per ser més verdes i eficients energèticament.
Enmig de l’empitjorament de la crisi energètica i de recursos naturals, amb aquesta “Estratègia 30/30”, el grup es converteix en el primer del sector a desplegar un ambiciós i durador pla de descarbonització. Hachette Livre va desplegar les seves primeres iniciatives mediambientals a França el 2009. Al llarg de 12 anys (2009-2021), Hachette Livre ha reduït les seves emissions franceses un 20%.
Els objectius que es proposa el grup per al 2030 són: una reducció del 30% en la proporció de llibres triturats, una reducció del 26% de la intensitat de carboni de la fabricació de paper, una reducció del 18% de la intensitat de carboni de la impressió i enquadernació de llibres i reduccions anuals de l’1% i l’1,5% en les anades i tornades de les mercaderies, respectivament.
L'”Estratègia 30/30″ descriu diverses àrees prioritàries clau per al progrés a nivell de grup, cadascuna de les quals es beneficiarà d’iniciatives dirigides als àmbits 1, 2 i 3:
- Els àmbits 1 i 2 cobreixen les emissions directes: vehicles i edificis (consum de combustibles fòssils, electricitat, fuites de refrigerant, etc.). Representen el 3% de les emissions totals del Grup.
- L’àmbit 3 representa el 97% de les emissions totals del Grup: fabricació de paper, impressió i enquadernació, transport i final de vida dels productes venuts. D’aquesta manera, l’àmbit 3 centra les quatre àrees clau per al progrés, ja que són les principals fonts d’emissions dels grups editorials:
- SOBREPRODUCCIÓ: Reducció global del 30% del nombre de llibres triturats (rendiments i existències) el 2030 en relació amb el 2019. Aquesta iniciativa implicarà:
– Desenvolupar eines per optimitzar la visibilitat de l’estoc al llarg de tota la cadena de valor.
– Utilitzar dades per permetre els editors i equips comercials optimitzar les tirades d’impressió i reduir els retorns. - PAPER: Reducció del 26% de la intensitat de carboni de la producció de paper respecte el 2019. Hachette Livre s’ha compromès a:
– Augmentar els criteris ambientals per a la selecció de proveïdors de paper en les invitacions a la licitació.
– Afavorir constantment els fabricants de paper amb les emissions més baixes i establir objectius anuals d’intensitat de carboni. - FABRICACIÓ: Reducció del 18% de la intensitat de carboni de la impressió i enquadernació del 2019 al 2030, amb la majoria d’iniciatives a partir del 2025. Hachette Livre s’ha compromès a:
– Augmentar els criteris ambientals per a impressors i enquadernadors en les invitacions a licitació.
– Afavorir constantment les impressores i aglutinants amb les emissions més baixes i establir objectius anuals d’intensitat de carboni. - MERCADERIES: Reducció anual de l’1% per al transport d’anada de les mercaderies i de l’1,5% per al transport de tornada entre el 2023 i el 2030. Aquest objectiu es podria amplificar mitjançant canvis estructurals destinats a substituir el noli aeri per càrrega marítima o per carretera. Per aconseguir-ho, el grup:
– Menarà els proveïdors a optimitzar els lliuraments.
– Reduir els volums de producte.
– Identificar productes que puguin ser produïts localment.
– Incloure criteris d’actuació ambiental en les convocatòries.
– Lliuraments internacionals en grup.
- SOBREPRODUCCIÓ: Reducció global del 30% del nombre de llibres triturats (rendiments i existències) el 2030 en relació amb el 2019. Aquesta iniciativa implicarà:
Pel que fa als àmbits 1 i 2 (el 3% de les emissions de carboni del Grup), les principals iniciatives del grup per seguir la trajectòria i reduir les emissions són: una nova política per a la seva flota de vehicles, el canvi de gasoil i gas de calefacció per electricitat o biomassa, la instal·lació de plaques solars, la formació d’hàbits respectuosos amb el medi ambient per als empleats i els sistemes d’optimització de l’ús de l’energia. A més, Hachette Livre té com a objectiu passar a l’ús d’energia 100% renovable el 2026.
Deixa un comentari